Ads 468x60px

Featured Posts

02 June 2015

Οι 10 αλλαγές που πρέπει να κάνουν οι 30αρηδες για να ευτυχήσουν



Τα 30 αποτελούν μια ηλικία σταθμό στη ζωή κάθε ανθρώπου. Τα 30 σηματοδοτούν την έναρξη μιας καινούριας περιόδου στη ζωή κάθε ανθρώπου, διαφορετικής από την προηγούμενη, συνήθως με περισσότερες υποχρεώσεις.
Τι πρέπει, όμως, να αλλάξει κανείς, σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο της ζωής του προκειμένου να αγγίξει την ευτυχία αλλά και την επιτυχία;
1.Κόψτε το κάπνισμα
Αν καπνίζετε, ήρθε η ώρα να κόψετε αυτή την κακή συνήθεια. Μάλιστα οι ειδικοί υποστηρίζουν πως όσοι κόβουν το κάπνισμα πριν την ηλικία των 40 ετών έχουν κατά 90% λιγότερες
Blogger Tricks

22 May 2015

Ποιές τροφές μας γερνάνε;


Η γήρανση είναι μια φυσιολογική διαδικασία η οποία συνδέεται με μια σειρά παραγόντων που αφορούν τον τρόπο ζωής μας. Αυτοί επηρεάζουν την ταχύτητα, αλλά και τη βαρύτητα των παθήσεων που εμφανίζονται κατά την πάροδο των ετών. Υπάρχει μια σειρά μηχανισμών της γήρανσης, όπως η γονιδιακή μετάλλαξη, η μειωμένη κυτταρική λειτουργία και η οξειδωτική δράση των ελευθέρων ριζών. Ο σύγχρονος τρόπος ζωής συνδέεται με αυτούς τους παράγοντες με αποτέλεσμα να επιταχύνεται η διαδικασία της γήρανσης, με σημαντικές επιπτώσεις στην εξωτερική εμφάνιση και την υγεία. Οι ελεύθερες ρίζες είναι πολύ επιθετικές και αντιδρούν με οποιοδήποτε οργανικό μόριο δημιουργώντας βλάβες, οι οποίες συχνά είναι καταστροφικές για το κύτταρο και οδηγούν σε ασθένειες και επιτάχυνση της φυσικής γήρανσης του οργανισμού.



Η διατροφή διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο στη διασφάλιση της υγείας και της μακροζωίας. Ο Ιπποκράτης συνήθιζε να λέει: “Η τροφή σου να είναι το φάρμακό σου και το φάρμακό σου να είναι η τροφή σου”, πιστεύοντας πως η διατροφή αποτελεί τον θεμέλιο λίθο για την υγεία. Για αυτό θα δούμε στη συνέχεια μερικές διατροφικές συνήθειες και τροφές οι οποίες μπορεί να συμβάλουν στο να δείχνουμε πιο γερασμένοι:



1. Αλάτι: Μπορεί να είναι κρυμμένο σε πολλές τροφές, εκτός από εκείνο που προσθέτουμε εμείς οι ίδιοι με τη χούφτα μας στη σαλάτα ή στο φαγητό μας. Παρότι δεν μας παχαίνει, προκαλεί έντονη κατακράτηση υγρών στο σώμα μας και κατά συνέπεια αφυδάτωση, μια κατάσταση η οποία σχετίζεται με την γήρανση του δέρματος μας. Μελέτες υποστηρίζουν ότι μια διατροφή με χαμηλή πρόσληψη αλατιού μπορεί να επιβραδύνει την διαδικασία της γήρανσης και για το λόγο αυτό αξίζει τον κόπο να το περιορίσουμε.

2. Έλλειψη Νερού: Με την ίδια σχεδόν λογική που δρα το αλάτι, μπορεί να δράσει και η έλλειψη νερού, δηλαδή η αφυδάτωση. Χάρη στο νερό η επιδερμίδα μας διατηρείται λαμπερή, υγιής και ελαστική, ενώ παράλληλα το νερό αποτελεί και ένα μέσο απομάκρυνσης άχρηστων και τοξικών ουσιών από τα κύτταρα. Για το λόγο αυτό φροντίστε να καταναλώνετε επαρκής ποσότητες και να διατηρείστε ενυδατωμένοι αν θέλετε να συνεχίσετε να έχετε μια όμορφη και λαμπερή επιδερμίδα.

3. Αλκοόλ: Το αλκοόλ (όπως και το κάπνισμα) οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι συμβάλει στην μείωση των χρόνων ζωής για κάθε ποτό που καταναλώνεται! Για το λόγο αυτό η κατανάλωση του πρέπει να γίνεται με προσοχή και σύμφωνα με τις συστάσεις και να προτιμώνται αλκοολούχα ποτά που δρουν λόγων των αντιοξειδωτικών που περιέχουν προστατευτικά για τα αγγεία, όπως είναι η μπύρα και το κρασί, αντί για τα λεγόμενα «σκληρά ποτά».

4. Ζάχαρη: Η ζάχαρη συμβάλει στην πρόωρη γήρανση διότι διαδραματίζει τον σπουδαιότερο λόγο σε μια διαδικασία που ονομάζεται γλυκοζυλίωση. Όταν η ζάχαρη περάσει στην κυκλοφορία του αίματος προσκολλάται στις πρωτεΐνες και αρχίζει να σχηματίζει μόρια γνωστά ως τελικά προϊόντα γλυκοζυλίωσης. Αυτά τα μόρια καταστρέφουν τις δυο πρωτεΐνες που είναι κύρια υπεύθυνες για τη διατήρηση της ελαστικότητας και σταθερότητας του δέρματος: το κολλαγόνο και την ελαστίνη. Για το λόγο αυτό καλό είναι να περιορίζουμε την κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων και έτοιμων σνακς που έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε ζάχαρη αν θέλουμε να καθυστερήσουμε την πρόωρη γήρανση στο δέρμα μας.



Γράφει η Ηλιοπούλου Ηλιάνα, Κλινική Διαιτολόγος Διατροφολόγος MSc - Ελληνικό Ίδρυμα Γαστρεντερολογίας και Διατροφής






29 March 2015

ΠΡΟΣΟΧΗ με τα αυγά. Αυτοί οι κρόκοι σας φαίνονται ίδιοι; Δείτε γιατί…




Όταν σπάτε ένα αυγό για να το ρίξετε στο τηγάνι, πιθανώς να δείτε τον κρόκο να έχει ένα ανοιχτό κίτρινο χρώμα. Αυτό που ίσως δεν γνωρίζετε είναι ότι οι κρόκοι των αυγών υποτίθεται ότι δεν πρέπει να είναι κίτρινοι.
Το χρώμα του κρόκου ενός αυγού, λέει πολλά για την υγεία του κοτόπουλου που το γέννησε, αλλά και για το φαγητό που τελικά θα καταλήξει στο στομάχι μας.
Όταν σκεφτόμαστε τα κοτόπουλα ωοτοκίας, οι περισσότεροι από εμάς έχουμε την εικόνα μιας κότας που βολτάρει ελεύθερη σε κάποιο περιφραγμένο οικόπεδο. Η αλήθεια όμως είναι πολύ διαφορετική.
Τα περισσότερα από τα αυγά που αγοράζουμε στο εμπόριο προέρχονται από κότες που περνούν 24 ώρες την ημέρα κλεισμένες μέσα σε ένα κλουβί. Σπάνια βλέπουν τον ήλιο, και σχεδόν ποτέ δεν περιφέρονται ελεύθερες.
Θέλετε να μάθετε αν το κοτόπουλο που γέννησε το αυγό που ετοιμάζεστε να απολαύσετε, ήταν φυλακισμένο ή ελεύθερο; Απλά ρίξτε μια ματιά στον κρόκο του αυγού.
Ποιος από αυτούς τις κρόκους μοιάζει πιο φυσιολογικός;

Εάν αγοράζετε τα αυγά σας από κάποιο παντοπωλείο, ο ελαφρύ-κίτρινος κρόκος στη μέση της φωτογραφίας ίσως σας φανεί ο πιο φυσιολογικός. Άραγε οι κότες αυτές να έτρωγαν οργανικά και χορτοφαγικά ή να τρέφονταν με φτηνές ζωοτροφές;
Τα περισσότερα εμπορικά διαθέσιμα αυγά που κυκλοφορούν στο εμπόριο έχουν ένα λεπτό, κίτρινο κρόκο. Και αυτό σημαίνει ότι το κοτόπουλο πιθανώς δεν ακολουθούσε υγιεινή διατροφή.